Feladatgyűjtemény a Dekiru c. tankönyvhöz

A Feladatgyűjtemény a Dekiru 1 tankönyv egyes leckéihez kapcsolódik, célja, hogy olyan kiegészítő feladatokkal segítse a nyelvtanulást, melyek – mivel anyanyelvi környezetben, Japánban készültek – ízelítőt és betekintést nyújtsanak a japán mindennapokba, segítve az eltérő kultúrák közötti megértést.


Szerzők:Baranyai Páter, Gáspár Annnamária, Goto Fumiyo, Kerényi József, Sato Setsuko, Vagdalt Judit. A 2013-as Japán Alapítvány által nyújtott ösztöndíjról, melynek célja a feladatgyűjtemény elkészítése volt, a 29. MJOT Hírlevélben olvashatnak.

MJOT kaiho 29

A feladatok

1. lecke – Bemutatkozás

L1自己紹介

L1自己紹介 音声1

L1自己紹介 音声2

L1自己紹介 音声3

L1自己紹介 音声4

L1自己紹介 音声5

2. lecke – Honnan származik?

L2産地(聞く、書く)

3. lecke – Térképolvasás

L3地図を見る(読む、聞く)

4. lecke – Vásárlás

L4マクドナルドで(聞く、読む)

L4電気店で(聞く、読む)

L4電気店で 音声

5. lecke – Pamflet

L5パンフレットを見ながら話す(やりとり)

L5パンフレットを見る(読む)

6. lecke – Városnézés

L6ツアーパンフレットを見る(読む)

7. lecke – Mindenféle bemutatkozás

L7いろいろな人の自己紹介(聞く)

L7自己紹介 音声1

L7自己紹介 音声2

L7自己紹介 音声3

8. lecke – Barát meghívása

L8友達を誘う(やりとり)

L8手紙を書く(書く)

9. lecke – az iskoláról

L9学校について(話す)

10. lecke – Édességek összehasonlítása / telefonálás a kulturális központba

L10お菓子の比較(話す)

L10カルチャーセンターに電話(やりとり)

11. lecke – Vészhelyzet

L11緊急時(話す)

12. lecke – Iskolai szakkörök

L12クラブについて(読む)

13. lecke – Japán szuvenír

L13日本土産(書く)

14. lecke – Utazás

L14観光旅行(読む、書く)

15. lecke – Iszunk egy kávét?

L15カフェに誘う(やりとり)

16. lecke – Cukortörténelem

L16砂糖の歴史(読む)

17. lecke – Házirend

L17自習室のルール(読む、やりとり)

18. lecke – Fesztivál

L18祭りの情報を読み取る

19. lecke – Tömegközlekedés

L19アナウンスを聞く(聞く)

L19路線図、車内アナウンス(読む、聞く)

L19アナウンスを聞く5呼び込み

L19アナウンスを聞く6呼び込み

20. lecke – Környezetszennyezés

L20自然災害(読む、話す)

21. lecke – Japán stílusú szoba

L21和室についてアンケート(話す、聞く)

22. lecke – Email

L22メールを読む(読む、書く、やりとり)

23. lecke – Konpeito

L23金平糖の作り方(聞く、話す、書く)

24. lecke – Négy évszak / Japán nap

L24四季の葉書(書く)

L24日本の日(読む、書く)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.